قوانین و مقررات

فهرست مطالب

تعلیق و ابطال گواهینامه

صدور گواهینامه برای شرکت ها دائمی نیست و در صورت عدم رعایت قوانین و الزامات و تعهدات گواهینامه صادره تعلیق و باطل می گردد. تعلیق یا باطل شدن گواهی‌نامه‌های Q-HSE-E به دلایل متعددی ممکن است اتفاق بیفتد اما بر اساس مقررات IAF نهاد اعتبار دهنده مهمترین عواملی که ممکن است باعث باطل شدن یا تعلیق گواهی‌نامه‌های Q-HSE توسط یک شرکت گواهینامه‌دهنده شوند، عبارتند از:
1. عدم رعایت استانداردها، قوانین و مقررات: اگر شرکتی که گواهی‌نامه Q-HSE را دریافت کرده است، نتواند و یا نخواهد الزامات و استانداردها و مقررات مربوط که بر اساس آن گواهینامه صادر شده است را رعایت کند، بسته به شدت موضوع ممکن است گواهی‌نامه تعلیق یا باطل شود.
2. عدم انجام ممیزی ها، آزمون‌ها و بررسی‌های دوره‌ای Surveillance audit : برای حفظ گواهی‌نامه Q-HSE-E، شرکت‌ها می‌بایست آزمون‌ها و بررسی‌های دوره‌ای را در مواعد مشخص انجام دهند. عدم انجام این آزمون‌ها و بررسی‌ها می‌تواند منجر به تعلیق یا باطل شدن گواهی‌نامه شود.
3. حادثه‌ها و تخلفات: در صورت وقوع حادثه‌ها، نقض قوانین ایمنی و سلامت کارکنان، یا تخلفات جدی در محیط زیست، و یا عدم رعایت مقررات و قوانین کیفی مانند استانداردهای اجباری شرکت ممکن است مورد بررسی قرار گیرد و گواهی‌نامه آن تعلیق یا باطل شود.
4. عدم آموزش و آگاهی کارکنان: شرکت‌ها باید به کارکنان خود آموزش‌های مرتبط با سیستم مدیریت کیفیت و الزامات آن و سایر موارد مرتبط بر اساس الزامات استانداردی که بر اساس آن گواهینامه صادر شده مانند سلامت، ایمنی و محیط زیست را ارائه دهند. اگر شرکت نتواند این آموزش‌ها را به صورت کامل و منظم ارائه کند، ممکن است به علت عدم آگاهی پرسنل و عمل نکردن به الزامات گواهی‌نامه تعلیق شود یا باطل شود.
5. نقص‌ها در سیستم مدیریت Q-HSE: شرکت‌ها برای حفظ گواهی‌نامه Q-HSE باید نواقص گفته شده در ممیزی های قبلی را بر اساس اکشن پلن داده و تعهد شده رفع نمایند و سیستم مدیریت Q-HSE-E خود را به روز کنند. هر گونه عدم رفع نقص های گفته شده در سیستم مدیریت بسته به شدت آن می‌تواند منجر به تعلیق یا باطل شدن گواهی‌نامه شود.
6. شکایات مشتریان و مصرف کنندگان: در صورتیکه بر اساس شکایات مشتریان و مصرف کنندگان و یا نهاد های قانونی مشخص شود شرکت عمدا” و یا سهوا” به علت نقص سیستم مدیریت و فرآیندهای آن و یا نقص در اجرا، بعضی الزامات اساسی را رعایت نکرده و این موضوع بر اساس بررسی تیم ممیزی و ارزیابی اثبات شود گواهینامه تعلیق و یا ابطال می گردد.
7. گزارش ندادن تغییرات مهم در شرکت، فرآیندها و یا محصولات آن: در صورت تغییرات اساسی در محصولات، روش های کار و یا مالکیت شرکت رخ دهد شرکت باید آن را به ASYS گزارش کند تاممیزی خارج از دوره به عمل اید در صورت عدم رعایت این موضوع گواهینامه ابطال یا تعلیق می شود.
8. استفاده نادرست از آرم و لوگوی و یا گواهینامه: در صورتیکه شرکت دارای گواهینامه قوانین مربوط به استفاده از آن را رعایت نکند و از آن برای موارد خلاف استفاده کند گواهینامه تعلیق و یا باطل می گردد.
این موارد در دستورالعمل تعلیق و ابطال گواهینامه های شرکت شرح داده شده است برای اطلاعات بیشتر با امور مشتریان شرکت بین المللی آگرین سیس تماس حاصل فرمایید.

قوانین استفاده از گواهینامه و لوگوی شرکت Certificación internacional de ASYS و بین المللی آگرین سیس

استفاده صحیح ازگواهینامه لوگوی گواهی‌دهنده Certificación internacional de ASYS و بین المللی آگرین سیس بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که شما به درستی از گواهی‌دهنده و گواهینامه‌های خود استفاده می‌کنید و همچنین اعتبار شرکت خود را حفظ می‌کنید. در زیر چند راهنمای کلی برای استفاده صحیح از لوگوی گواهی‌دهنده آورده شده است:

1. دریافت مجوز: قبل از استفاده از لوگوی گواهی‌دهنده، اطمینان حاصل کنید که شما مجوز معتبر از گواهی‌دهنده برای استفاده از آن دریافت کرده‌اید.در صورت تعلیق و ابطال گواهینامه حق استفاده از لوگو و گواهینامه را ندارید
2. استفاده در موارد مجاز: لوگوی گواهی‌دهنده باید تنها در موارد مجاز و مرتبط با گواهینامه‌های شما استفاده شود و شرکت به هیچ عنوان حق استفاده از لوگوی شرکت بین المللی آگرین سیس و ASYS international certification و گواهینامه را برای مواردی که در دامنه کاربرد گواهینامه ذکر نشده را ندارد.
3. عدم تغییر لوگو: این علامت تجاری ثبت شده است هیچ تغییر یا تحریفی در لوگوی گواهی‌دهنده اعمال نکنید. باید آن را به صورت کامل و بدون تغییر استفاده کنید.
4. ثبت شماره گواهینامه در ذیل لوگو وعدم اشتباه در نمایش: اطمینان حاصل کنید که لوگوی شرکت بین المللی آگرین سیس و Certificación internacional de ASYS به صورت واضح و با شماره سریال منحصر به فرد گواهینامه به طور قابل خواندن نمایش داده می‌شود و در هیچ شکلی باعث برداشت نادرست از آن توسط کسانی که آن را می بینند شامل مشتریان شما و مصرف کنندگان و سایر ذینفعان نمی شود.
5. استفاده معقول و درست: لوگوی گواهی‌دهنده باید در مواقع معقول و برای اهداف مرتبط با گواهینامه‌های شما استفاده شود و به هیچ وجه لوگوی شرکت بین المللی آگرین سیس و ASYS international certification نباید بزرگتر و یا مشخص تر و یا در بالای لوگو و یا نام شرکت دارنده گواهینامه قرار بگیرد.
6. پیگیری قوانین محلی: اطمینان حاصل کنید که استفاده از لوگوی گواهی‌دهنده با قوانین و مقررات محلی شما سازگار است.
7. عدم تغییر و یا مغشوش کردن گواهینامه: باید تمام گواهینامه در بروشورها، وب سایت، کتالوگ ها و اوراق تبلیغاتی به صورت خوانا و بدون تغییر گذاشته شود تا از به اشتباه نیافتادن مصرف کنندگان و ذینفعان اطمینان حاصل شود.
8. گواهینامه و لوگو جزء اموال شرکت بین المللی آگرین سیس و ASYS international certification می باشد و بعد از اتمام اعتبار باید به شرکت برگشت شوند.

استفاده صحیح از لوگوی گواهی‌دهنده می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین استفاده ممکن از گواهینامه‌های خود را داشته باشید و اعتبار شرکت خود را حفظ کنید.

استاندارد ISO 17021 و ارائه‌های IAF (International Accreditation Forum) دقیقاً مشخص می‌کنند که چگونه باید از لوگوی شرکت گواهی‌دهنده استفاده شود و چه الزاماتی برای آن وجود دارد. و در صورت عدم رعایت آن امکان پیگرد قضایی وجود دارد.

مقررات در مورد بازرسی و صدور گواهینامه

باید ها و نبایدها و محدودیت ها و موارد ممنوع برای شرکت و پرسنل شرکت بین المللی آگرین سیس به شرح ذیل بوده و ما به هیچ وجه اموری که بی طرفی و استقلال، آزادی شرکت را برای صدور گواهینامه های مدیریت، فرآیند، محصول و خدمات آزمایشگاهی به خطر بیاندازد را انجام نخواهیم داد در این راستا:
1. قوانین و مقررات و استانداردهای نهاد اعتباردهنده، دولتی و IAF را به نحو کامل رعایت می کنیم.
2. به هیچ شرکت و یا مشتری و یا نماینده ای قول صدور گواهینامه به شرط بستن قرارداد نمی دهیم.
3. دریافت مبلغ کامل قرارداد ممیزی و بازرسی را منوط به صدور گواهینامه نخواهیم کرد.
4. شرکت به هیچ عنوان پیشنهاد و یا خدمات مشاوره برای استقرار سیستم مدیریت Q-HSE-E به شرکت ها ارائه نمی کنیم.
5. در شرکت هایی که سهامدار هستیم و یا ارتباط هلدینگی داریم و یا مدیران آن در این شرکت کار می کنند گواهینامه صادر نمی کنیم.
6. هرگز قول صدور گواهینامه به شرط معرفی سایر شرکت ها برای انعقاد قرارداد نمی دهیم.
7. از ممیزان و کارشناسان فنی که در شرکت های طرف قرارداد کار می کنند به عنوان بازرس، ممیز و یا کارشناس فنی برای آن شرکت استفاده نمی کنیم.
8. در صورتیکه ممیزان و یا کارشناسان فنی که در امر صدور گواهینامه دخیل هستند نسبت به شرکتی نظر خاص و یا منافعی اعم از مثبت و یا منفی داشته باشند در ممیزی و یا بازرسی ان شرکت استفاده نمی کنیم.
9. هرگز با شرکت و شخص مشاوری جوینت نمی شویم و آن را به طور خاص برای ارائه خدمات مشاوره معرفی نمی کنیم.
10. پرسنل و ممیزان و کارشناسان فنی شرکت باید سوابق کاری و ارتباطات خود را به اطلاع شرکت برسانند تا از تضاد منافع به دلیل این ارتباطات پیشگیری شود.
11. اقدام به ارائه خدمات ممیزی و یا ارزیابی داخلی به شرکت ها نمی کنیم و در صورتیکه برای شرکتی این خدمات ارائه شده باشد حداقل تا دوسال بعد از ان صدور گواهینامه و یا ارزیابی انجام نخواهیم داد.
12. به هیچ وجه به شرکت هایی که خدمات مشاوره ارائه می کنند نمایندگی نمی دهیم و از آنها برای صدور گواهینامه استفاده نمی کنیم.
13. تصمیم گیرنده صدور گواهینامه و کارشناس فنی مربوط به تصمیم صدور گواهی، مجاز به شرکت در ارزیابی محصول یا ممیزی سیستم مدیریت کیفیت نیستند.
14. رازداری و حفظ اسرار مشتریان را بر خود و تمام پرسنل واجب دانسته و به هیچ عنوان اسرار انها و شواهد در ممیزی ها را فاش نمی کنیم.
15. نتایج ارزیابی ها، ممیزی ها و بازرسی ها به طور مناسب و ایمن نگهداری، و به صورت امن به اطلاع مشتریان شرکت می رسد و مدیریت شرکت مشتری حق دسترسی و اسناد و مدارک مربوط به ممیزی ، ارزیابی، و یا بازرسی شرکت خود را دارد.
16. اگر بنا به ضرورت لازم باشد در جایی در مورد مشتری شرکت موضوعی بیان شود و یا اطلاعاتی از ممیزی و یا بازرسی منتشر گردد قبلا موضوع به صورت کتبی به اطلاع وی رسیده و با وی اجازه گرفته و توافق می گردد.
17. هر یک از پرسنل( اعم از رسمی، قراردادی و پاره وقت) که نسبت به انتشار اسناد، اطلاعات، شواهد و غیره مربوط به ممیزی ها و اطلاعات مشتریان و شرکت طرف قرارداد اعم از مثبت و یا منفی اقدام نماید علاوه بر برخورد قضایی و مسئول بودن باید سه برابر زیان وارده را به شرکت پرداخت نماید.
18. برای هر فعالیت از کارشناس و ممیز و بازرس خبره همان کار استفاده می کنیم.
19. از پرسنل و یا ارزیاب و یا ممیز و بازرسی که از او بوسیله یک شرکت و یا مشتری شکایت شده باشد برای ارزیابی همان شرکت و یا رسیدگی به آن شکایت استفاده نمی کنیم و در ممیزی ها و بازرسی های بعدی آن شرکت از او استفاده نخواهد شد.
20. به پرسنل ارزیاب و ممیز و کارشناسان فنی و تصمیم گیرنده برای رد و یا قبول شرکت، فرآیند و کالایی هیچ فشاری وارد نخواهد شد.
21. ایمنی و سلامت را برای پرسنل خود، مشتریان و مصرف کنندگان در راس امور قرار می دهیم.
22. ازتجهیزات مناسب و کالیبره برای انجام بازرسی ها و ارزیابی ها استفاده می کنیم.
23. دیدگاه های مختلف را در ممیزی ها و بازرسی ها منظور می کنیم.

سهامداران، هیات مدیره و تمام پرسنل شرکت ملزم به رعایت موارد فوق هستند و اجرای ان را تعهد می کنند.
مژگان امانی
مدیرعامل